Hemska ord från ett barn

Har nästan precis kommit hem från jobbet. Slutade tidigt idag. Det knallar på i jobbfronten. Har varit helt okej att jobba förutom att jag varit så himla trött. Ovant att gå upp tidigt sen tror jag de tråkiga regnvädret gör sitt. Ändå rätt skönt att det är lite svalare nu...

Jag blev dock riktigt arg i går för första gången på väldigt länge, annars är jag en rätt tålmodig tjej som inte lätt brusar upp. En pojke på 4 år sa att han hade en pistol hemma och att han skulle döda mej. Han var sur för att han ej fick som han vill och tyckte väl att jag var världens elakaste. Jag blev rejält chockad för det är ju inget man brukar höra direkt, speciellt inte från en 4 årig pokje som hellre vill busa än sitta i soffan och ha tråkigt. Tragiskt värre tycker jag att ett barn i den åldern kan säga så till någon annan och var ifrån har han fått detta?  Våld på tv tänker jag direkt! Man vet ju hur mycket fel program påverkar barn.
Nu säger ju en del barn en massa dumt ibland men just detta har ingen någonsin varit ens i närheten av att säga. Jag hoppas verkligen att jag slipper höra det igen!

Idag fyller min vän Petra 25 år!!! Stor grattiskram till dej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback