2006

Nu när det snart är slut på detta år tänkte jag skriva ner lite som hänt under 2006.
(Härmar dej lite Susanne...du är ju så påhittig)

Januari:

Tränade ofta på gym, 4-5 gånger i veckan..hade ju ett löfte att hålla.... (behöver väl inte nämna hur det gick...) Petter fyllde 25 år. Även Lisette blev 25 och det firade vi med en kväll på "Blue moon bar". Fick veta att jag hade cellförändringar och fick tid på kvinnokliniken i Västerås...riktigt trist! Fick en chock då Sandra blev mördad. Det värsta jag någonsin varit med om. Tänker på henne ofta!!!

Februari:

Tränade på gym. Gjorde ingreppet då cellförändringarna togs bort. Läskigt! Sverige vann OS guld i hockey mot Finland.

Mars:

Tränade fortfarande på gym. Inledde mars månad med fest i Örebro med Susanne. Åkte till Stockholm med jobbet på 2- dagars kurs. Bokade resa till Turkiet.

April:

Tränade. Åkte till Malmö på Matildas dop. Läste dikt i kyrkan. Va i Brunnsvik på en 3-dagars kurs i juridik.

Maj:

Tröttnade på gymmet, gav mej ut i springspåren i stället. (Höll inte i så länge...) Minna och Rickard fick en liten flicka, Emilia. Petter började jobba på Wintech. Lite omorganisation i barngrupperna på jobbet. Vi bestämmer att vi ska flytta till något större och trevligare, kollar på lite lägenheter och hittar tillslut den lägenheten vi vill ha. Petter och jag bestämmer efter att vi pratat mycket om barn att det är dags att verkligen prova att bli en riktig familj. Slutar med p-piller den 30/5.

Juni:

Latmasken inom mej kommer fram och träningsmotivationen är som bortblåst. Renoveringen av lägenheten börjar, tillbringar mycket tid bland färg och flyttlådor. Är på Daniels student i Västerås. Vi flyttar till lägenheten och lämnar bort Smèagol till en som har mer tid för honom. Jobbigt samtal med en kollega och chefen. Lasse och familjen kommer.

Juli:

Inflyttningsfest. Äntligen semester. Åkter till Ed och tar turer till kusten. Underbart sommarväder. Adam fyller 1 år. Vi får besök av Petters storsyster och hennes familj. Vi badar, solar, badar och solar och festar.

Augusti:

Jag fyller 26. Firar med "kalas" på dagen och fest i skinnsberg på kvällen (gatumusiken) med Susanne. Många goda groggar på balkongen. Börjar jobba efter en härlig semester. Petra fyller 25 och det blir fest i Skinnsberg med alla vänner. Jag och Petter åker till Turkiet där vi firar vår 2 årsdag.

September:

Börjar gå på step up vilket jag genast älskar. Tränar hela hösten. Får veta att jag ska få en ny kollega, känns bara kul. Susannes 30- årsfest i Örebro. Min sista "fylla" innan graviditeten.

Oktober:

4/10 Lyckligaste dagen i mitt liv. Jag och Petter köper ett graviditetstest och det visar sej att jag är gravid. UNDERBART!!! Susanne fyller 30 år. Tuff månad på jobbet, ensam med två vikarier och en massa skit men jag har något underbart att tänka på iallafall.

November:

Inskrivning hos barnmorskan. Vi firar att vi varit förlovade i 1 år. Julpyntade i lägenheten...första julen på dalavägen.Berättade om min graviditet för de vänner som inte visste, släkt och för jobbarkompisarna. Fasters gulleplutt fyller 1 år. Fick en jävla hosta som höll i sej länge. Fick ont i både rygg och bröst för jag hosta så. Annars nästan helst frisk under året.

December:

Bättre på jobbet. Börjar få lite mage och spännande saker sker inuti mej. Jag lever i ett lyckorus. Vi firar julen i Ed.

Nyår kommer firas i skinnsberg med hela familjen, Lasse och alla kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback