V. 16

Igår var jag hem till min kompis Therese på lite julmys. Vi hade julklappsbyte och jag fick två fina ljus som ser ut som julgranskulor av Lisette.

I morgon går jag in i graviditetsvecka 16.

Barnet rör på sej mycket i magen. Gör volter i vattnet. Barnet är ca 16 cm och väger 80-100 g. Barnet börjar bli medveten om ljus och mörker. Vissa kan känna sparkar, omföderskor. Andra känner ingenting förrän v 24.

Magen växer och i och med detta så känns det mer verkligt. Jag undrar vem det är som finns i min mage. Jag har ju blivit spådd av min moster förut och hon har sagt att min förstfödda kommer vara en tjej. Sen har även min kollega på jobbet som kan "känna saker"....(fråga mej inte hur.... ) sagt att det blir en tjej. Det kanske är därför som även jag tror att det blir en tjej. Man blir ju lite påverkad såklart. Petter tror att det blir en kille. Det spelar såklart ingen som helst roll för oss vad det blir, bara barnet är friskt och mår bra!!! Men jag kommer nog bli lite paff om det blir en kille när barnet i  alla mina drömmar är en tjej. Jag skulle iallafall aldrig ta reda på vad det är för kön i förväg för det känns som jag skulle ta bort all spänning som det faktiskt är i att inte veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback