Humlan tänker..........

37461-42

Låååång dag, kom hem sent från jobbet. Petter är så gullig, så han hade lagat mat tills jag kom hem.
Eftersom han är hemma hela dagarna så är det ju han som gör det mesta här hemma nuförtiden, det är ganska skönt!!! Puss puss älskling!

Jag har tänkt lite på hur mycket man har att vara glad för. Man klagar alltför ofta på saker och ting, iallafall så gör jag det...jag klagar jämt och ständigt på att jag har så kass lön, jag klagar på att det är så jävla kallt ute så jag måste skrapa is från rutorna på bilen på morgonen..för ibland är det bara sååå jobbigt att gå till jobbet. jag klagar på att jag är trött, att allt är tråkigt, jag är tjock och ful, det är mörkt och dystert ute, jag klagar på att jag måste jobba hela tiden, att mascaran är slut, jag klagar på alla "dumma"människor, på alla möten jag måste gå på hela tiden...ja det är mycket..Men jag tänker väldigt sällan på det som gör mej glad, på alla bra saker i mitt liv. Så jag ska göra en liten lista på det jag är glad över.... Så jag kommer bli mer positiv när allt annat kör ihop sej!

# Jag har en pojkvän som älskar mej och som jag älskar, som jag har planer med i framtiden.
# Jag har en familj som alltid finns där, som älskar och bryr sig om mej.
#Jag har en brorsdotter som jag kommer följa i livet och två bonus brorsbarn.
# Jag har vänner att lita på, som jag älskar. Vänner som jag har jävligt skoj med.
# Jag har genom Petter träffat hans familj och på ett sätt blivit en del av den.
# Jag har ett bra och viktigt jobb där jag utvecklas hela tiden. Lön så jag klarar mej...  :)
# Jag har människor runt omkring mej som jag kanske inte träffar så ofta men som alltid stöttar mej.
# Jag är frisk och mår bra.
# Jag har köpt mej en ny bil som jag älskar.
# Jag har en fin lägenhet där jag trivs.
# Jag är, förutom vissa detaljer, nöjd med hur jag ser ut.
# Jag har fått nya intressen som gjort mej till en mycket gladare tjej.

Jag vart genast mycket lyckligare.......................



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback