Min lilla top dog

Min mamma och Exi har precis åkt hem efter att ha varit här och hälsat på en stund. Hon kom med blommor som min snälla morbror planerat åt oss. Min morbror är vad vi kallar i släkten "proffs på blommor". Det finns inte en enda blomma som han inte får liv i och hans trädgård är så underbart fin på sommaren. Så eftersom det händer då och då att mina blommor ger upp och slutar leva så är det toppen att min morbror ger mej nya levande blommor. Så tack för det!

Har kollat ett avsnitt på programmet "top dog" innan jag insåg att det var ett skitprogram... 
Iallafall, eftersom jag anser att min lilla gulliga hund är något alldeles extra så tänkte jag kolla om hon är en liten "top dog". Om det är nåt lilla Exi är duktig på så är det att se söt ut och tigga lite fint vid matbordet. Visst, om man säger år henne att gå och lägga sej eller gå till ett annat rum så gör hon ju det men om man låter henne hållas så sitter hon gärna vid stolen och tittar upp på en med sina stora bruna ögon. Jag provade iallafall idag att be henne sitta och sen stanna där medan jag la en kakbit lite längre bort. Först ville hon ju naturligtvis springa bort till kakan direkt, men jag sa åt henne att stanna och då gjorde hon det. Jag provade flera gånger och hon satt snällt och väntade tills jag sa åt henne att hon fick ta kakan. Verkligen en riktig "top dog"!!! Så duktig!

Sen vill jag även säga att i programmet "top dog" fanns det en man som jag inte klarade av att se på.
Han var så elak mot sin hund bara i syftet att ha en lärd hund och att hunden ska veta vem som bestämmer. Hunden såg rädd ut för sin husse och någon kärlek mellan hund och husse fanns inte.
Nu har jag bara sett ett avsnitt men det jag såg fick mej att bli så arg. Visst vill man väl att hunden ska vara lydig men det finns gränser. Enkla kommandon räcker väl och när hunden gör lite som han/hon vill ibland visar ju bara på att hunden har en personlighet och det tycker jag inte att man ska ta bort.

Rätt låt vann i går! Helt klart mest GO i den och den passar nog bra i Aten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback