V.13

Idag gick jag in i vecka 13. 12 fullgångna veckor av graviditeten är förbi vilket betyder att risken för missfall är nu nere i 3 %. Det känns så skönt att äntligen kunna andas ut lite. Nu får man bara hoppas att resten av graviditeten oxå går bra!!

Lite som händer i v. 13 : "Alla organ har bildats, nu återstår finjusteringar så att alla organ mognar. Barnet kan öppna och stänga sin mun, svälja, suga, snurra runt och sträcka på hela kroppen som nu är ca 9 cm lång, väger ca 20-35 g"

I början av varje ny vecka brukar jag och Petter läsa högt vad som händer med vårt barn!!! Det är så otroligt spännande för det händer stora grejer där inne i magen...

Får springa på toaletten och kissa ofta, det trycker väl på nu.... och fortfarande är jag illamåeende då och då. På morgonen har det blivit mycket bättre iallafall. Förutom att jag är trött oxå så mår jag toppen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback