Lååååång dag

Trött idag efter en lång dag. Började tidigare för att gå på en brandskyddsutbildning på brandkåren och hade sedan möte direkt efter att jag slutade. Det var skönt att komma hem sen och slå sej ner i soffan framför en av mina bästa vänner just nu..laptopen såklart. 

Brandskyddsutbildningen var bra iallafall. Vi fick släcka en liten brand med en brandsläckare och så fick vi även släcka en brand på en docka med hjälp av en filt gjord för just det. Vi fick en massa tips om hur man hanterar bränder och vad man ska tänka på. Alltid bra med såna här utbildningar så man vet vad man ska göra när de väl händer.

Tycker det är riktigt dåligt att man ska minska bemaningen på brandkåren här i fagersta. 
 
Jag tänker på min mamma och pappa som är i Finland hos min farmor och andra släktingar och hälsar på i två veckor. Det märks att min mamma inte är hemma eftersom hon annars brukar höra av sej flera gånger i veckan, ibland varje dag. Saknar det lite nu faktiskt! Men det får ni inte tala om för henne :)

Kommentarer
Postat av: MysticQ

Bra, nu kan du rädda mig om jag tar eld någon gång. Skaplig resfeber nu, förresten...om prick en vecka sitter jag på planet till Addis Abeba. Haha!

2006-10-18 @ 20:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback