V. 31

V. 31: Ett par cm långt kan håret på bebisen ha blivit nu. Bebisen själv är ca 40 cm lång och väger ca 1,6 kilo. Ansträgningen av att vara gravid kan göra dej andfådd. Många har ryggproblem vid den här tiden. Många bebisar kan fortfarande sparka vilt omkring sej och det kan göra ibland riktigt ont. En del bebisar upplever nu att det blivit trångt och lugnar ner sej. Lungorna fungerar nu och bebisen ligger och tränar lungorna genom att "andas" in fostervatten. Barnet reagerar olika på olika musikstycken och instrument och det är viktigt att du sjunger och pratar mycket med barnet eftersom barnet rimligtvis känner igen sin mammas röst och pappas.

10 Veckor kvar nu till det är dags för lilla knytet att komma till oss. Ungefär iallafall...Går inte att beskriva hur mycket Petter och jag längtar. Vill bara att filuren ska komma nu... känner oss redo nu!

Lite senare idag ska jag och Camilla ta en promenad. Hon ska ha barn ca 5 veckor efter mej så en massa barnprat blir det nog. Jag har nog tyckt många gånger att folk som skaffar barn BARA pratar barn och att de är lite tråkiga att lyssna på..men jag förstår dom nu!!! Jag är nog lika tråkig jag... så stoppa mej!!!! ;-)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Mari

Nu skriver jag äntligen till dig, har full rulle omkring mig men är världens lyckligaste människa på denna jord!! Tänk så mycket man kan älska ett litet liv som man nyss börjat känna på riktigt hihi...
Den 22 mars kl 13.20 föddes vår lille Vilgott han vägde 2934g och var 47 cm och han är världens sötaste bebis såklart..(tycker vi ju) Allt gick bra, och kunde jag skulle jag gärna backa bandet för att ha detta mysiga som det är att få barn framför mig..WoW vilken känsla går inte att beskriva med ord! Nu går mycket tid till att mysa, mata o byta 100 blöjor om dan :) mysa igen.. SOVA vad är det haha...Det är en stor omställning i ens liv det går inte att beskriva..men en härlig omställning :)
Snart är det er tur, skall bli roligt att se vad det är för filur som gömmer sig i din mage, vi var ju till 99,5 % säkra på en liten flicka men ups ut kom en snoppis, men man ställde om sig på 2 sekunder :) Hoppas tiden går fort nu så ni osså får njuta av er lilla bebis på riktigt..Fast ta tillvara på sista tiden när filuren ligger i magen det är så mysigt att längta efter vad som skall komma...
Ha en riktigt glad påsk o njut av ledigheten & Ta det lungt med äggen ;) Om jag fått din mailadress så kan jag skicka bilder på min prins till dig om du vill se han!! Skrev in min här ovan..

Många kramar från oss!!

P.s
Idag vägde Vilgott 3330 gram så han lider ingen nöd på mat haha..

2007-04-05 @ 14:53:59
Postat av: Mari

Hej!!!! Ååååååh va roligt att höra från dej!! Tänkt på er... så roligt att allt gick bra och att ni nu äntligen har lilla Vilgott hos er (vi har oxå funderat på det namnet ;-)

Jag längtar ännu mer efter filuren nu när jag läser hur ni har det..låter såååå underbart!!! Så glad för eran skull!!! Hälsa Jörgen så mycket och gratulera! Min mail adress är [email protected]. Skulle vara sååååå kul att få se bilder på han! Ha det så himla bra med eran lilla goding!! Glad påsk! Kramar

2007-04-05 @ 17:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback