Hände 2007

Januari: Firade nyår tillsammans med Petter, mamma, pappa, Lasse, Bodil, Matilda, Robin och Mikaela. Skålade alkoholfritt eftersom lilla Line (Filuren) växte i min mage!!! Vi var på ultraljud och fick för första gången se att Line verkligen låg i magen. En helt underbar dag!!! Petter fyllde 26 år. Jag tränade step up och försökte hålla mej igång så jag ej skulle gå upp för mycket i vikt. På jobbet hade vi avslutning i vårt arbete med jämställdhet. Jag var halvtid in i graviditeten och köpte de första mammakläderna. Kände Lines första rörelser!!!!

Februari: Va på inflyttningsfest hos Tessan. Petter och jag firade Alla hjärtans dag med lite god mat.

Mars: Kollade på finalen i melodifestivalen hemma hos Linda och Molle. Mycket förberedelser inför föräldrarskapet. Köpte grejer till Line, hade vår första föräldrargruppsträff, var till Västerås på bildpsel om förlossning och skickade in papper till försäkringskassan.

April: Tio veckor kvar till BF- datumet. Vi började räkna neråt....Vi hade fest och jag följde nykter ut på krogen vilket inte var såååå kul...sista gången! Va till socialkontoret och skrev på intyg att Petter är pappa till lilla Line. Träff med de andra föräldrarna. Möte på föräkringskassan. Petter blev vicevärd i föreningen. Annmari och jag hade "Nio månader maraton"...såg massor med avsnitt och fick ångest inför förlossningen!!!! Slutade på step up men var ute och gick mycket istället.. På jobbet började jag med utvecklingssamtal.

Maj: Va hem till Linda och Molle och grillade ett par gånger. En avskedsträff med jobbet på greenman, käkade tacos. Jobbade min sista dag, tog semester 2 veckor innan BF-datumet. Försökte träffa mina kompisar och göra lite saker som jag sen inte skulle hinna med. Kanon fint väder i några veckor....jag och Petter solade ofta och hade picnic.

Juni: Pirrigt pirrigt...nervöst!!! Umgicks mycket med vänner och familj och höll mej igång så jag ej skulle sitta hemma och vänta....

Den 15 juni kom hon...älskade, underbara Line!!!! Efter 2 dygn av värkar så kom hon äntligen!!! En tid av lyckorus..... och mycket besök!!! Firade midsommar hemma hos mamma och pappa tillsammans med Lasse och familj. Line var då 1 vecka gammal.

Juli: Petter har semester och vi åker iväg på "uppvisarturne"  med Line, då 3 veckor. Vi hälsar på Petters syster Elin och hennes familj, Petters mamma och syster Emma. I Trollhättan hälsar vi på Lines gudfar Olof, och efter det åker vi till Petters faster och hennes familj där vi oxå träffar Petters alla andra släktingar. Sista anhalten är hem till Farfar, Irene, Faster Sofie och farbror Anton. Line är super duktig under hela resan....Vi är sååå stolta!!!  
Vi njuter av sommaren och vi umgås mycket med familj och vänner. Firar Adam som blir hela 2 år. Gudfar Olof kommer och hälsar på.

Augusti: Petter börjar jobba efter semestern och vardagen börjar för mej och Line. Annmari och Jocke får en pojke, Erik, dagen efter min 27 års dag. Vi var självklart till BB och hälsade på den nya släktingen. Började gå på babycafe. Petter och jag firar 3 årsdag. Line har lite ont i magen men det hjälper med minifom.

September: Går på babycafe och umgås mycket med Annmari och Erik på dagarna. Har dop för Line. En jätte fin dag och alla våra nära och kära kom.

Oktober: Det händer mycket med Line. Vi tar långa promenader och varje onsdag träffar vi andra mammor och barn på babycafe. Middag hos Emma och vi får höra en underbar nyhet....hon och Jesper ska ha barn!!! Tjejfest hos Petra. Vi har efterträff med föräldrargruppen. Linda och Molle får en dotter..söta Maja!!!

November: Jag festar för första gången och har bara såååååååå kul!!! Börjar på step up igen efter lååååångt uppehåll. Träffar Maja och hon är såå liten mot Line som nu börjar med smakportioner. Började träna boxning! Jag och Petter har varit förlovade i 2 år. Fasters lilla sötnos Matilda fyller 2 år!

December: Petter börjar jobba på seco. Julshopping och julpynt. Line är 6 månader och är en sån söt tomtenissa. Firar Lines första jul hemma i skinnsberg och Line får många julklappar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback