Bröllop nr 2 i sommar

Idag när jag kom hem från jobbet låg en inbjudan till ett bröllop innanför dörren. Sofias & Samis den 30/6. Andra bröllopet vi är bjudna på i sommar. Jag hoppas bara att Filuren ploppar ut i tid så vi kan gå. Första stora tillställning som vi isåfall går på som föräldrar. Spännande....eller bara jobbigt kanske...vi får väl se!

Bara onsdag idag. Den här veckan har känts så lång, borde vara minst fredag idag  :(
....sportlov denna vecka så det är lugnt med barn på jobbet vilket gör att tiden går lite långsammare. Skönt för de barn som får vara lediga iallafall.

I dag öppnade jag på jobbet tillsammans med en annan tjej som oxå ska ha barn i sommar, ca fem veckor efter mej. Såklart blev det mycket babysnack kvart över sex i morse när vi satt och väntade på att barnen skulle komma. "vilka grejer vi köpt, vikten, rörelserna i magen, kissnödighet, kläder, föräldrargruppen"..... lite annat är pratet som var för ett par år sen..."Helgens fester, bakfylla, partytoppar och "vad ska du dricka?"....Inte för att jag aldrig mer komma dricka eller att jag på nåt sätt blivit trist (bara liiiiite kanske) och fördömmer dom som fortfarande hänger på krogen. Jag är bara så förundrad över hur snabbt man kan förändras när man helt enkelt tar en annan väg och väljer att bilda familj. Jag som är "känd" som en riktig partybrud... mitt liv ser verkligen annorlunda ut nu. Men jag älskar bra fester, det kommer jag alltid att göra, med måtta så jag hoppas att jag fortfarande kommer bli bjudna på dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback