v. 24

Denna vecka händer:

Om ditt barn skulle födas nu så skulle den ha en liten chans att överleva. Men den skulle behöva mycket hjälp eftersom barnet är klart men omoget. Barnet lägger nu på sej ca 85 g i veckan och väger nu omkring 550 g. 30 cm lång. Barnet har utvecklat balansorgan och kan nu känna vad som är upp och ner i livmodern. Nu börjar en viktig utvecklingsfas i hjärnan. Celler som sysslar med det medvetna tänkandet börjar nu att mogna.

Hjälp vad tiden går fort. Nu är det "endast" 17 veckor kvar till den 10 juni som är det datum som det är tänkt att  "filuren" ska komma till oss. Kanske låter som långt tid för vissa men för mej känns det som väldigt snart. Lite skrämmande är det allt men samtidigt är det den dag som jag längtar mest till. Jag tycker det ska bli så spännande att se vad det är för person som har gömt sej i magen i nio månader.

Mamma och Pappa längtar efter lilla filuren!

Hänt mån- tis:

Petter har haft magsjuka. Bättre nu men inte helt frisk. Jag har klarat mej tack och lov....än så länge!!!!

Min vän Susanne har äntligen fått igång internet.... som jag saknat hennes blogg.... (Måste ses snart)

Haft klädkris och skrikit högt när allt känns spänt över magen. Bojkottar mina mammabyxor än så länge, känns som de åker ner hela tiden. Inget är bra!

Känt mycket sparkar i magen. UNDERBART

Fortsatt med mina benövningar som jag börjat med att göra hemma.

Jobbat.

Jobbat.










Kommentarer
Postat av: MysticQ

Jobb ljuva hem... 10:e juni! Jag längtar, jag med. Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback