Det nya årets första dag....

37461-190
(Söta Matilda i sina nya kläder som hon fått av farfar och farmor. En glad liten tjej...)

....var en riktig slappdag. Jag och Petter har kollat på tv, sovit, käkat, grejat med datorn, kollat ännu mer på tv och käkat igen!!! Inte gjort något vettigt alls, såååå skönt. Kände verkligen för en sån dag idag!

Hade en jätte trevlig nyårsafton med familjen. Vi åt jätte god mat, kycklingfilè med fetaost i mellan, hasselabackspotatis, tsatsikisås (som Bodil gjort själv....mums) och så god efterrätt efter det som jag tyvärr glömt namnet på. Kanon gott var det iallafall!!! Vi sjöng en massa med Matilda. Hon älskar musik och att sjunga. Super duktig. Jag lärde henne en sång som vi sjunger mycket på jobbet "klappa lilla magen" . Blev mycket klappningar på magen efter det.....

Exi hade sin värsta dag på året. Som vanligt, livrädd för fyrverkerierna. Jätte jobbigt att se henne så rädd men som tur är har mamma och pappa bastu och där brukar hon få vara när det är som värst. Då slipper hon höra det värsta iallafall. Jag tycker det hör till med fyrverkerier på nyår men som det är nu så smäller det ju flera dagar innan och även efter..jag tycker man kan tänka lite på alla rädda djur! Kändes lite konstigt att skåla med pommac vid 12 slaget men det gick det oxå!

37461-189

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback