HALVTID

I går var jag och Petter på bio med Lisette, Micke, Emma och Jesper. Vi såg "Göta kanal 2" och jag tycker den var riktigt bra! En bra avslutning på en bra helg men som vanligt var för kort...

I morgon går vi in i graviditetsvecka 20. Endast 20 veckor kvar tills "Filuren" kommer till oss! Vi väntar med spänning på att jag ska känna rörelser. Förra veckan kände jag en liten kort bubblande känsla i magen så det kan ju ha varit "filuren" som gjorde sej påmind men det är svårt att veta när det händer så mycket annat i magen. Snart kommer det iallafall inte vara lika svårt att veta!!!

Jag älskar att vara gravid, en sån otrolig känsla att ens barn växer i en! Jag läser massor med "mammatidningar" och böcker om allt som har med graviditet och barn att göra. Jag är som ett uppslagsverk snart känns det som...

V. 20
Bebisen är ca 25 cm lång, (hälften så lång som den kommer att vara när den kommer ut) väger ca 260 g. Fram till denna vecka är alla barn lika stora men nu ökar den individuella skillnaderna. Huden har ett geleaktigt lager, vernix, som skyddar huden mot fostervattnet. De flesta känner nu rörelser.

I morgon ska jag träffa Minna och Emilia på en fika på Vallonen! Ska bli riktigt kul för nu har vi inte setts på ett tag.  

Kommentarer
Postat av: Sussie

Hej Mari :o)

Får ge mig till känna nu haha...har fått tips av Bodil om din blogg, och då kunde jag naturligtvis inte låta bli att kika in..
Hoppas allt är bra med er!? Vilka fina bilder du har på filuren, jag gissa direkt på en H*n mer säger jag inte hihi.. Här i Svedala går allt i sin gilla gång, skall på Xtra koll i dag hos Bm för jag har mycket sammandragningar, får se vad hon säger om det! Är i v.30 nu men tycker dock att bebis kan stanna lite till *ler* Kul att du mår bra och att det flyter på som det skall.. Många kramar från maj o Mini..

2007-01-17 @ 11:38:44
Postat av: MARI

Hej!!! Kul att du kika in!! Du är i v 30 redan..Jag tycker tiden går jätte fort, vad tycker du!?? ja, hoppas mini vill stanna ett litet tag till!!!! ja, du kanske har rätt, det kanske blir en H*N!!! :)
Ha det så bra och lycka till med allt!!!! Kram mari & filuren

2007-01-17 @ 18:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback