v. 21

Visst är det väl skoj att jag håller er uppdaterade????

V.21 Antikroppar från dej till bebisen överförs. Barnet har allt den behöver men skulle inte kunna klara sej utanför magen, lungorna och andningen skulle inte fungera. Barnet är 27 cm och väger 300 g. Den övar på matsmältningen och dricker fostervatten. Den kan få hicka. Bebisen har fortfarande gott om plats och sparkar högt och lågt.  Ibland kanske du inte känner att den sparkar och då sparkar den säkert in mot ryggen på dej.  

Har inte känt några mer rörelser men vi väntar med spänning på att det ska hända igen. Det är en sån underbar känsla att man bara vill känna det hela tiden. 

Dags att byta ut mina vanliga byxor mot "mammabyxor". Förra veckan hade jag mina vanliga jeans utan problem men efter att jag tvättat dom i helgen så kändes de riktigt trånga idag när jag skulle sätta på mej dom.  Hela dagen har byxorna suttit spända och oskönt över magen. Jag har nog haft tur som kunnat ha vanliga byxor så länge men nu är det alltså dags att göra ett besök på "mamma avdelningen". Ska bli intressant att se vad som finns där...

Idag var jag och fikade med Therese och Lisette. Svin kul att träffas och prata om allt möjligt!!!


Kommentarer
Postat av: Sussie

Hejsanhoppsan i snön!

Jag räcker upp handen:)!!Jag tycker det är kul att följa din graviditet, tänk snart får vi snossa bebisar hihi...
Synd att vi inte har samma storlek, har mammabyxor liggande som bara är använda 1 gång typ, trivdes inte alls i dom grr.. jaja...nån gång kanske dom kommer till nytta :)

Hoppas du mår bra, själv är det siåsådär men jag tar en dag i taget, är sjukskriven på heltid nu, faktiskt rätt skönt!

Må gott tills vi hörs igen Kramar från sviiiidallla

2007-01-24 @ 10:52:00
Postat av: Mari

Hej!!!! Jätte kul att du och mini följer min och filurens blogg!!!!

jag mår bra!! kanon bra faktiskt, har börjat få mage så nu måste jag shoppa lite.

synd att du inte mår så bra men skönt att få vara hemma!!! vi hörs snart igen hoppas jag!!! kram

2007-01-24 @ 15:27:59
Postat av: Anonym

Klart vi hörs igen, nu blir du inte av med mig o mini hihi...kram på er;)

2007-01-24 @ 17:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback