40 veckor + 1



V. 41:
Du: Är det jobbigt? Irriterande? Oroligt? Du är inte ensam. Detta är BF-datumets förbannelse! Man stirrar sig blind på ett datum och när det kommer och går kan allt kännas hopplöst... Men de flesta bebisar kommer innan vecka 42. så håll hoppet uppe! Snart får du hålla din bebis! Antagligen får du gå lite oftare till din barnmorskan för att kolla blodtrycket och lyssna på hjärtljuden.
Bebisen: Bara växer och växer....och växer.      (niomanader.se)

Igår var jag till barnmorskan. Kollade blodtryck och lyssnade på bebisens hjärtljud som låg på ca 154. Fick en tid den 21 juni men då hoppas jag verkligen att H*N har kommit! Långa dagar nu när man bara väntar. Folk skickar mess och ringer och frågar om det hänt nåt, om jag känner något... alla väntar med spänning!!! Jag hoppas att den kommer snart eftersom min bror, Bodil, Mikaela och Matilda kommer hit på fredag. Vill att Bodil ska hinna träffa bebisen innan hon åker hem en vecka innan de andra. Tyvärr kan man inte göra så mycket mer än att vänta och jag har ju än så länge bara gått över två dagar idag. Idag har jag varit ute och gått och så har jag städat...kanske sätter igång om jag är aktiv????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback