V.28

Denna vecka: Barnet väger ca 1,1 kilo och är ca 37 cm lång. Om barnet föds nu så har den stora chanser att överleva. Håret börjar bli längre och kroppen börjar bli mer rund då underhudsfett börjar lagras.

I går var det träff med föräldrargruppen igen. Vi pratade om förlossning och så fick vi även se en film om just det. Kul att se även om det var lite skrämmande... Shit va ont det kommer göra!!!! Jag har börjar inse att jag faktiskt oxå ska vara med om det ganska så snart. Jag är ändå inte så orolig för det, inte just nu iallafall men man kommer säkert bli bra nervös när man närmar sej den. Skönt att prata om förlossningen iallafall med andra som snart oxå är där. Ett par var inte med igår. Hon hade fått värkar så de var på väg till Falun igår kväll. Vi vet inte alls hur det gick....Det var tänkt att hon skulle ha barn i maj så lite tidigt är det ju men bland kan man ju stoppa värkarna så det kan ju hända att inget mer hände. Hoppas det gick bra iallafall!

Nästa vecka ska vi till Västerås och titta på ett bildspel från förlossningen. Nytt för i år då man förut fick göra ett riktigt besök på själva avdelningen.

Nu ska jag och Petter göra muffins! Mums...


Kommentarer
Postat av: Sussie

Heeeej

Ingen bebis här ännu..*lääängtar* Men ska erkänna att jag är lite nervös för vad jag ska gå igenom, lugnar mig med att vi får belöningen efter...iiihaaa!

Det är så kul att läsa att du mår bra, du har inte så långt kvar själv heller...snart är du där jag är...Ibland undrar man vart tiden tog vägen hihi...jag skall erkänna att jag kommer sakna min mage och att vara gravid... sån underbar känsla...
Titta på kläderna ni köpt till filuren, dom var jättesöta...vi kan ju säga så här...att ni har bra smak.. för några av plaggen har vi osså köpt till mini innan haha...Har inte handlat på länge nu vill vänta till man vet vad det blir för en sort..

Näe nu blev jag jättehungrig igen *KONSTIGT* haha..

Ha det så bra...vem vet nästa gång jag skriver här så kanske man e en mamma på riktigt!!

MÅNGA KRAMAR TILL ER..

2007-03-15 @ 12:48:44
Postat av: Anonym

Hej!!!! Förstår att du längtar....men att du är nervös!! jag känner likadant även om jag kanske får en "vanlig" förlossning!!!! Man har liksom haft den där lilla i magen så länge och plötsligt ska den komma ut...ha ha känns konstigt fortfarande!!!!

jag kommer oxå sakna att vara gravid, det är en underbar känsla och jag har ju mått så jäkla bra hela tiden förutom lite illamående i början. Man känner sej så lycklig som gravid!!!

jag ska oxå köpa mer kläder sen när man vet vad det blir. mycket roligare då!!! men vi ska köpa lite mer speciella kläder som vi ska ha med på BB.

Ha det så bra och lycka till!!!!!!!!!!!!!!
Många kramar

2007-03-15 @ 16:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback