V.30

Idag har jag gått 29 fullgångna veckor av graviditeten och påbörjar v. 30. Jag kan knappt förstå att det är så några veckor kvar.

Händer denna vecka: Bebisens hjärna fortsätter att växa. Bebisen är ca 38 cm lång och väger ca 1, 4 kilo. När du är vaken vaggas barnet till sömns av dina rörelser och när du sen ska vila så vaknar den. Det börjar bli trångt inne i magen men fortfarande kan barnet göra kullerbyttor där inne. Bebisens huvud är nästan 8 cm i diameter och fötterna ca 6 cm långa.

Nu kan man verkligen se hur filuren rör på sej där inne i magen och sparkar. Igår när Petter och jag skulle gå och sova så levde filuren rövare där inne. Speciellt när jag vänder från sidan till rygg så ser man hur det rör sej. Petter har även känt sparkar på ryggen när jag legat bakom honom och även när han har kinden mot magen så har han fått sparkar på sej. 

Åh vad vi längtar efter att få se vem det är som ligger där inne! 

Igår träffade vi föräldrargruppen igen. Vi pratade om själva barnet och hur man tar hand om den. Fick se en film om några par som fått barn och sen diskuterade vi runt den. Riktigt kul att träffa de andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback