Dikten till dej....

37461-239
Känns som en saga att du snart är här
9 månaders väntan, en magisk stund
Theo, Line vem du än här
Vi kommer älska dig varje sekund

Våra hjärtan slår hårt för dig, vi längtar och drömmer
Våra händer känner dina rörelser små
Du är livet för oss, allt annat vi glömmer
Du är gjord av stark kärlek mellan oss två

En liten dikt av mig till Filuren!!!


Helg igen..tjoho va skönt! Endast 3 veckor kvar att jobba nu. Min tjänst har kommit ut nu så vi får väl se vilka det är som söker och sen vem som får den.

Igår var jag och Lisette på vallonen och fikade. Det var roligt att ses och prata av sej lite. Va roligt det är med vänner som stöttar en och glädjs åt ens graviditet lika mycket som en själv nästan. Jag hoppas att jag blir en lika stöttande vän när någon av mina vänner ska ha barn! Men på ett sätt så kan det kännas bättre att få stöd från dem som inte själva varit gravida för från dom "erfarna mammorna" kommer ofta kommentarer som "åh, förlossningen gör sååååå ont, dina bröst kommer blöda när du ska amma och den första tiden är sååååååå jobbig". Klart att det är bra att höra att det inte bara är en dans på rosor att skaffa barn men sen räcker det. Låt mej få njuta lite....!!!!
Så jag lovar att jag mest ska tala om hur underbart det är med barn om någon sen vill veta.....vem vill veta det andra......vem har liksom missat att det gör ont att föda barn????????????

Ikväll ska jag hem till Linda och grilla lite. Ska bli skoj och mums va gott det ska bli med grillat....Bland det bästa jag vet...

I morgon ska jag på 1 års kalas. Emilia har nämligen fyllt 1 år och det måste ju firas!!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Var ett tag sedan jag var inne, vilken fin mage du har fått (fast den var fin innan osså ju) :o)

Snart har du din underbara filur hos dig hihi... Det går inte att beskriva med ord vilka känslor det lilla livet väcker hos en..
Vårt liv har vänts upp o ner haha...sömn va e det äta när man vill..Nooo..Men det är det värt!!
Vilgott växer så det knakar idag väger han 5 kg o är 55cm lång så det blir nya klädinköp då o då...Men hans mamma tycker bara det är kul :o)

Oroa dig inte för förlossningen jag ska faktiskt erkänna att jag e lite avis på dig, ville så gärna föda på normalt vis men men får ta det nästa gång haha...Jag kunde nästan längta efter smärtan för jag visste att man fick belöning för det! Hur det än blir för dig så kommer det gå bra, det vet jag!

Njut o VILA det var något jag glömde haha...men man behöver det.
Vilgott är ute på promenad med pappa och jag sitter o dricker morgonkaffet mysigt..Jörgen är så stolt över sin son o man ser riktigt hur han älskar det lilla livet precis som mamma..Det e så mysigt! Det kan vara jobbigt ibland pgr av ex sömnbrist men så fort Vilgott tittar på en så e det bortglömt!

Ni har nått underbart framför er o snart är det er tur att få er lilla pojke el flicka (jag tror pojk) Hos er... Men vi hörs innan troligtvis, ska nog ha koll på dig haha...*nyfiken*

Förresten jättefin dikt : o) Fick en tår i ögat..precis som när du lästa dikten på Matildas dop hihi..

2007-05-05 @ 10:27:54
Postat av: Sussie

Glömde skriva hejdå o lycka till om filuren skulle få för sig att titta ut innan det är dax..

Många kramar från oss..

2007-05-05 @ 10:28:50
Postat av: MysticQ

Jäsiken, du har ju poetiska talanger! Jag längtar också efter att få se den lilla krabaten som byggt tillfälligt bo i din mage. En månad kvar... Ungefär.

Kram på er och trevlig helg!

2007-05-05 @ 10:55:03
Postat av: Mari

Hej!!!

Kul att höra från dej!!! Så härligt att allt går bra med Vilgott!!!

ja, nu är det inte långt kvar tills vi har filuren hos oss. Känns fortf så overkligt för man har ju ingen aning om hur det kommer bli att ha en liten bebis. Så spännande!!!! och trots att förlossningen känns lite skrämmande så längtar jag såååå mycket just till den dagen.

Jag har mått så himla bra men jag är ändå lite trött på att vara gravid nu. Kommer dock sakna magen för det är så mysigt att ha någon där inne.

jag hinner inte vila så mycket, jobbar fortf...3 veckor till men sen så ska jag vila ,,,,,mycket!!!! försöker vila på helgerna och så men man vill ju göra så mycket!!!!

så kul att ni har vilgott nu!! förstår att han är efterlängtad!!!!

kram på er!!!!!!

2007-05-06 @ 18:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback