Magen 36 fullgångna veckor

37461-243

V. 37

Du: Snart är det dags för förlossning och det är dags att börja ladda. Ät mycket kolhydratrik mat och vila mycket. Om du inte har packat BB-väskan är det dags att göra det nu.

Normalt ligger bebisen med huvudet neråt nu men om den inte gör det så gör man ett vändningsförsök. Fosterhinnan riskerar nu att spricka och om du känner att vattnet går ska du ringa förlossningen.
Bebisen: Är så pass stor nu att det inte finns plats att vända sej längre. Kroppen är knubbig och hjärnans aktiviteter blir mer och mer organiserade och medvetandet är väl etablerat. Ögonrörelserna är koordinerade och synen förbättras.

niomanader.se


Kommentarer
Postat av: Vilgott

Vilken fin rund o fin koja du bor i filuren, snart får du titta ut, min mamma (& jag såklart) vill ju veta vad som gömmer sig i kojan! Vi kan ju träffas & leka när du hälsar på morbror & co nån gång det hade varit roligt hihi... Matilda får lära oss lite busigheter hehe... Har mamma fått reda på hur mycket du ska väga när du tittar ut? Jag har gått upp över 2 kg på snart 8 v MAT ÄR GOTT!!

Många hickiga kramar från Vilgott

2007-05-15 @ 19:03:48
Postat av: Sussie

Var tvungen att gå in o kolla på magen igen, den är så fin & vad jag saknar min, fast innehållet var MYCKET MYCKET bättre *ler*

2007-05-16 @ 20:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback