Ett litet inlägg från hemmafrun...

Idag var vi i föräldrargruppen på biblioteket för lite information om böcker till barn. Alla mammor och barn kom + en pappa. Efteråt fikade vi på vallonen. Om en månad fyller den äldsta i gruppen 1 år. Inga bebisar längre!!!

Line sover nu och jag har precis rullat och stekt köttbullar...har blivit så himla huslig. En dag i veckan nu ett tag har jag gjort biffar och så idag köttbullar. Hade i lite vitlök så det blir mumsigt. Petter är på gymet nu så det blir mat sen när han kommer hem.


Läste att livsmedelsverket helt plötsligt säger att det är okej att dricka 1-2 glas vin 2 gånger i veckan fast man ammar. Hur kan det plötsligt vara det???? Man ska undvika vissa grejer för att barnet inte mår bra av det. Barnet kan få ont i magen av tex lök och mjölkprodukter. Ska man då helt plötsligt dricka vin.. Mår barnet bra av det? Jag skulle aldrig göra det!!! Och är det inte lite farligt att säga att det är fritt fram för lite vin. 1-2 glas kanske snabbt blir 3-4.. Stackars barn.......

Lilla Vilgott har fått en lillebror. Sussie och Jörgen i Malmö har fått en liten son! Grattis!!!

Nu vakna Line. Jag hör henne ligga och prata....

hej svejs.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback