Hemma...

igen från Finland. Kom hem tidigt i morse efter en snöig åktur från båten.
 
Haft det bra men begravningen var såklart jobbig. Det var sååå ledsamt att säga hejdå till min kära farmor... Jag försökte tänka att det var så här hon ville att det skulle sluta. Hemma i sitt kära hus och inte på nåt hem där andra var tvugna att ta hand om henne. Hon fick ett värdigt slut...och en mycket fin begravning.

Trots allt var det bra stämning i farmors lilla stuga. Vi var 13 stycken där som skulle äta, duscha och få plats men det fungerade väldigt bra även om det blev lite kaos ibland. Jag tror farmor tittade ner på oss och var glad över att vi alla var samlade där.
 


Helt underbart att träffa Line igen. Som jag längtat och tänkt på henne. Riktigt jobbigt var det i mellanåt. När jag fick höra av Petter att hon ibland gick ut i hallen när hon hörde någon i trapphuset i tron att det var jag som kom och att hon gick omkring och sa mamma så började jag gråta...
I morgon ska jag lämna Line på förskolan kl. 7 och sen ska jag till jobbet. Känns lite jobbigt redan nu att jag ska lämna henne men hon trivs jätte bra så det ska nog gå bra. Line är väldigt snorig...dagisbaciller kan inte ens Line stå emot....

2 jobbdagar sen får vi nycklarna till huset....................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback