En kämpe...




Jag läser många bloggar...en utav mina absoluta favoriter är Lotta Grays blogg "
Vimmelmamman"...(jag har skrivit om henne förut) en sån stark och fantastisk kvinna!!! Vilken förebild!!!! Tyvärr har läkarna nu upptäckt en förändring på hennes lungor och det kan alltså vara så att hennes cancer är tillbaka. :-(

Man kan aldrig tänka sej in i hur det skulle kännas att få ett sånt besked och hon skriver så fint och så öppenhjärtligt om sina tankar runt allting som händer att det är omöjligt att inte bli berörd. Igår när hon skrev om hur läkaren ringde och berättade så kom tårarna. När Lotta fick veta att hon hade fått cancer så skrev hon ett brev till sin 4 åriga son som hon hoppas på att få läsa tillsammans med honom sen när han blir stor. Men det kan ju även hända att hon inte kommer att överleva och då finns det där brevet från hans mamma där hon berättar viktiga saker för honom som hon inte hunnit berätta för honom. När jag läste om det där brevet bestämde jag mej för att skriva ett brev till Line och det har jag nu börjat med.

Det brevet ska hon och jag läsa tillsammans när hon blir arton! Jag har skrivit lite om hur det var när vi bestämde oss för att skaffa barn, hur det var när jag var gravid och hur det kändes att hålla i henne för första gången. Jag har även skrivit lite om hur hon är och vad hon tycker om att göra just nu....! Minnet sviker och jag vet att hon kommer fråga om sånt här sen när hon blir äldre...när hon själv skaffar barn. Då har jag det nedskrivet och det känns så fint att få läsa det tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback