Mina första dagar i frihet!

Vi hade en väldigt bra dag igår på furuviks djurpark. Inte lika många djur som på Eskilstuna zoo dit vi annars alltid åker men det var så fint och mycket lugnare med folk vilket var så skönt. Sen tycker jag mest om apor och det hade de gott om. Lemurerna fick man se på nära håll eftersom man fick gå in till dom. Dom hoppade omkring precis vid fötterna på en så det var skoj. En schimpans fick lite tokspel, tog fart och sprang med en stor träbit som han slängde mot folk som stod och tittade. Line fick klappa getter, kor och hästar och hon och jag åkte en mysig båttur som hon verkligen uppskattade. Nemo var super duktig och det fungerade så bra att ha han med. Han tyckte det var så spännande med alla djur och vi mötte även många hundar så det var bra socialträning för hans del. I övrigt såg jag ett par från "annorlunda familjen" där men de hade inte sina 10 barn med sej utan "bara" fyra.

Idag åkte Petter på kryssning och jag och Line åkte till sjön med matsäck. Jag tog mitt första dopp för i år!!! Kallt men rätt skönt när jag varit i en stund.
Nu har vi nyss kommit hem från ett besök i lekparken och en promenad. Nemo däckade när vi kom hem...jobbigt nu när det är så varmt för han.

I onsdags var jag ut och käkade med kollegorna, meningen var att vi skulle äta på hamnkrogen men där var det fullt så det blev kappellbacken istället. Sen senare mötte jag upp Annmari och Maria på hamnkrogen. Det blev en trevlig kväll där och ja, då kändes det som att semestern var här!!!!

DET ÄR SÅ JÄKLA HÄRLIGT ATT VARA LEDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback