Jämställdhet

37461-137
Petter och Adam leker med Pingu...

Idag hälsade min kusin Annmari och hennes lilla Adam på hos oss. Vi fikade lite och gick sedan ut på en promenad. Vi passade även på att gå till kyrkogården och vattna på vår mormors och morfars grav. Adam var glad som vanligt. Han älskade vår fäll som han gärna låg och gosade på. Sååååå söt!!!!

Helgen är snart slut. Känns som vanligt som att helgen var alldeles för kort och att man inte riktigt hann med. I morgon ska jag iallafall på en föreläsning om jämställdhet som jag tycker är ett riktigt intressant område. En målsättning: Att alla barn får göra sina egna val oavsett kön och att man ska bemöta alla barn som individer, inte som en tjej eller som en kille.

Jag tycker verkligen att det är jätte skoj att få arbeta med detta för det behövs!!

Nu ska jag gå och hjälpa Petter som håller på att laga mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback