Semester i Turkiet

37461-125
Min snygging!!!

Hemma igen i regn och rusk....

Vi har haft det super bra i Turkiet. Underbart väder, över 30 grader varje dag och i endast två dagar har det varit lite molnigt. Ibland har det nästan varit fööör varmt men jag är en solmänniska så jag har varit helnöjd. Det har varit långa dagar på kleopatrastranden och mysiga kvällar på olika resturanger. Kvällspromenader runt i alanya och så lite shopping såklart. Petter köpte linnen och fotbollströjer, själv köpte jag en väska, navelsmycke, lite minnessaker och såklart så köpte vi massa sprit och så även lite parfym i taxfree.

Bombningarna i Turkiet märkte vi inte så mycket av. Det var mest här i Sverige som det var så stort. Vi hade faktiskt inte en aning om att det hade hänt nåt innan jag fick en massa sms från familj och vänner. Vi blev lite oroliga först men just för att allt var som vanligt i Alanya så kunde man koppla av och njuta ändå. Det komiska var att onsdagen efter bombningarna så small det till nedanför gatan ganska så nära vårat hotell. Vi som låg vid poolen trodde ju direkt att det var alanyas tur att drabbas av bomber men det visade sej att det var bara ett test och att det är nånting som polisen i Turkiet gör ibland. Snacka om dålig tajming när alla turister ändå var så skärrade av det som hänt!

Jag är kanon nöjd med vår resa. Den kunde inte ha blivit bättre men jag är ändå glad över att vara hemma igen. Äta svensk mat och dricka vatten ur kran. Att slippa pruta så fort du ska handla nåt är oxå ganska skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback