Dikt

"Lite av dig
 lite av mig
 små,små hjärtslag
 i min mage
 ett litet liv
 ett litet vi
 av dig och mig
 och vår kärlek."

Hittade den här dikten, såååå fin tycker jag!!!

Vaknade 06:15 idag IGEN....Mådde illa som vanligt och var tvungen att lämna den sköna sängen. Vet att sömnen inte kommer bli sej lik sen när bebisen kommer men jag kommer iallafall slippa illamåendet...Längtar nu efter att INTE VARA GRAVID! Jag har älskat att ha mage och känslan av att ha något så underbart i mej men nu börjar jag ärligt talat bli lite trött på att vara stor och tung. Vill kunna springa och röra på mej obehindrat. Hur orkar alla stora karlar/kvinnor med sina stora magar. Jag fattar inte...

Idag ska mamma och Exi komma över. Mamma ska hjälpa mej att tvätta fönster och sy upp ett par gardiner. Såååå snällt av henne!

Längtar nu efter det fina vädret som ska komma...jag måste ju säga att min kompis Tessan som är i Grekland valde en bra vecka att åka utomlands.

Rolig jobbgrej: Ett barn kommer fram till mej i skogen, hon ser väldigt glad ut och utbrister "jag såg en röv". Jag trodde hon sa fel och menade att hon sett en räv. " Vad såg du?" "En röv" sa hon igen och såg överlycklig ut. "Där inne bor han" sa hon och pekade mot en koja. Senare kom det fram att barnen lekte att det fanns rövare i skogen som skulle röva bort oss fröknar. Flera rövare, en röv....Inte så konstigt egentligen!!!!

Kommentarer
Postat av: minna

samma tanke hade jag i de skedet,hur fanken orkar alla med stor mage(utan att vara gravida)leva med de år efter år????speciellt karlarna med sina kulor..hehe...kanske ska fråga min pappa...
såg föresten ett roligt ord som ett barn sagt på f-liv häromdagen;skitfitta istället för vitsippa:-O
ses imorn! kramisar!

2007-06-01 @ 20:39:42
Postat av: minna

vilken underbar dikt föresten!
tår i ögat....

2007-06-01 @ 20:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback