V 40

V.40

Du: Grattis ? nu är du nästan framme. Livmodern, och därmed magen, har säkert sjunkt och de flesta bebisar är vid det här laget fixerade. Livmoderhalsen mognar och utplånas. Kanske känner du av förvärkarna oftare, kanske inte. Rörelserna minskar pga platsbrist, men du ska fortfarande känna av din bebis. Många kvinnor har nu tröttnat innerligt på att vara gravida och vill ha tillbaka sina kroppar. Andra är rädda för att byta den trygga invanda graviditeten mot det okända föräldraskapet. Känslorna kan vara ett virrvarr just nu och det kan kännas både jobbigt och underbart på samma gång.

Bebisen: Bebisen väntar nu bara på att förlossningen ska sätta igång. Barnets bröstkorg blir nu mer framträdande, det samlar på sig mer fett och extremiteterna blir starka. Barnet väger nu mellan 3,3 och 3,7 kg och är ungefär 49-54 cm långt. Snart är det dags.

VECKA 40, KAN KNAPPT FÖRSTÅ DET!!  Känns overkligt, spännande, underbart och skrämmande. Allt på samma gång. Jag försöker njuta så mycket jag bara kan av den här sista tiden, försöker göra sånt som jag sen inte kommer kunna göra, inte på samma, spontana sätt iallafall men det är svårt att njuta när allt jag kan tänka på är den lilla bebisen som snart ska komma till oss. Jag är redo att bli mamma nu och det är det jag vill njuta utav. Jag hoppas att den inte bestämmer sej för att dröja alltför länge. Pappa Petter börjar bli lite nervös oxå, nu när det är så nära. Varje gång telefonen ringer på hans jobb tänker han att det kanske är jag som vill säga att det är på gång. Filurens mormor är förväntansfull oxå, ringer varje dag och hör hur det är med mej....! Det är många som väntar på dej Filuren!!!!! KÄRLEK!!!!!

Solen skiner i dag oxå. Underbart eftersom jag, Annmari och Adam ska ha lite picnic idag. Annars ska jag nog fördriva tiden med en bok på balkongen.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Nu är det nära :-) Önskar er all lycka med bebis!!

Postat av: MysticQ

Åååååååh, lilla Filur, ploppa ut nurååååå!

2007-06-06 @ 10:15:35
URL: http://mysticqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback