Bloggandet

Så där ja...nu ser bloggen lite annorlunda ut. Tyckte det var dags att förnya den lite!

Bloggfrågor

1. Hur länge har du bloggat?

Sedan 2 december 2005. oj vad länge....

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Jag hade inte läst så många bloggar eftersom det inte riktigt var så populärt då! Så jag hade inga tankar om det.  

3. Vilken var den första bloggen du förälskade dig i?
Min kompis Susannes blogg!!! mysticgueen.blogg.se

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag tycker att det är ganska okej att läsa. Jag har aldrig haft behov av att imponera på folk utan mer använt bloggen som ett bra sätt att skriva av sej.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Inte så många, 6 st.

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
100 % dagboksbloggar.

7. Nämn en blogg som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Katrin Schulmans blogg. Den är skoj att läsa...

8. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De tycker att det är skoj! Nu handlar bloggen mest om vår älskade dotter Line eftersom det är henne det mesta kretsar runt. Många bor långt bort och de har nu koll på vad som händer i Lines liv och i mitt och Petters liv. Perfekt sätt att hålla kontakten.

9. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Hoppas jag!

10. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag har en gräns naturligtvis och den fungerar.

11. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför?
Mode trender...finns alldeles för många modebloggar och de är inte speciellt roliga att läsa.

12. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag skriver mest för att jag tycker det är skoj men klart att det är roligt att folk i min närhet gillar den. Skulle aldrig sitta här och skriva inlägg nästan varje dag om ingen läste det.

13. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej, men man kanske får en liten hum om hur den personen är.

14. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Nej det har jag inte.

15. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Kanske...

16. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Ingen har skrivit något elakt om/till mej.

17. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej.

18. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Jag bor i en mindre stad och det har hänt att jag skrivit saker som jag inte vill att vissa ska läsa. Men samtidigt så står jag för det jag skrivit.


19. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Hoppas det. Säkert ändras den litegrann.

20. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Ganska mycket. Det är en naturlig del av mitt liv, att dela det med andra. Jag tycker det är skoj!!!

21. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det är kul att få följa andras liv och man får inspiration till sin egen blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback