Lite återblick tillbaka till då livet förändrades som mest...

4 okt 2006...En underbar dag

37461-180

JAG ÄR VÄRLDENS LYCKLIGASTE!!!

Det har varit ganska tråkigt att skriva blogginlägg det senaste veckorna när jag egentligen bara velat skriva om det underbara som händer i mitt och Petters liv just nu. Men nu tycker jag i allafall att det är dags att skriva om det även om de flesta som läser min blogg, mina vänner alltså redan vet. I juni kommer vi bli tre i vår lilla familj och det känns bara såååååååå underbart att det inte finns ord att beskriva. Det känns fortfarande overkligt men mer och mer börjar jag inse att jag faktiskt bär på någon i min mage!!! Jag har aldrig varit lyckligare än vad jag är just nu och ni får stå ut med att jag kommer blogga mycket om det som händer. Det är det som är det viktigaste just nu!!!!

Första korten på "filuren"

37461-198
 
Hej hej!

I går var vi på ultraljud. Det bästa jag någonsin varit med om. Känslan när jag såg lilla "filuren" röra på sej där inne i magen var helt obeskrivlig. Det kändes så skönt att se att det faktiskt finns någon där inne och nu när man vet att allt ser bra ut så är oron man känt som bortblåst. Vår underbara bebis....åh det är så underbart!!!!

Filuren var livlig och rörde på sej hela tiden men vi fick se det mesta av hans/hennes kropp, hjärtat som slog och hjärnan, kissblåsan. Alla har sagt att efter ultraljudet så blir det mer verkligt och så är det verkligen! Vi har ramat in ett kort och har det ovanför sängen. Jag tittade på det i går när jag skulle gå och lägga mej och sen i morse när jag vaknade!!!

Mamma och pappa längtar efter dej filuren!

37461-197

Filuren klappar händerna!!!

Min mage...

37461-253
som snart är borta...hoppas jag!                                                     (V. 40 39+6)

Så in i helvete ont...

Känns rätt jobbigt nu!! Har inte sovit den här natten heller pga kraftiga värkar förutom att jag slumrat till några gånger mellan värkarna. 5-10 minuter mellan värkarna nu och det är rejält kraftiga och gör såååååå jävla ont. Hur ska jag orka???? Ringt förlossningen igen och den här gången sa barnmorskan att jag skulle åka in när det var 3-4 minuters intervall mellan värkarna och när jag helt enkelt inte orkar vara hemma längre. Eller om vattnet gick eller om jag fick en blödning. Jag vill absolut inte åka in för tidigt men många som jag pratat med har åkt in med ungefär så många minuter mellan värkarna som jag har nu och varit så pass öppna att de fått vara kvar. Och det har dessutom inte tagit så långt tid innan förlossningen satt igång på allvar. Förstår bara inte hur jag ska orka om det fortsätter så här....så trött nu,,,,GÄSP!!

Nu har ÄNTLIGEN Line kommit till oss!

37461-257

Allt känns såååååååååå fantastiskt nu!!!! Jag kan inte förstå, trots att jag har henne i min famn att hon verkligen är här. Jag kan inte slita blicken från denna underbara tjej som betyder allt för mej och Petter!!!

37461-256

Lines första åktur i vagnen. Babo vakar över henne....

OCH NU ÄR DET INTE LÅNGT KVAR TILL LINE FYLLER 2 ÅR!!!!
Vill bara stoppa tiden ibland...........
Min underbara dotter...du är det finaste!



















































Kommentarer
Postat av: Magdalena

Oj, trodde först att du var gravid igen när jag såg graviditets-testen, men så såg jag att det stod 2006!

Postat av: mari

hahaha....oj tänkte inte på att vissa skulle tro det...



men så är det inte alltså...!!!

2009-05-07 @ 19:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback