3 juni - Studenternas dag!

Idag har vi varit i Västerås och handlat lite. Jag köpte ett par jeans och en kofta. Jag köpte även gardiner som jag ska ha i matsalsrummet sen.

Äntligen har det blivit lite bättre väder och vilken tur att det var fint just idag...för studenternas skull. Jag hjälpte en kompis att göra en studentskylt här i veckan. Den blev väl rätt så okej men det var jävligt svårt eftersom skylten var lackad och pennan fäste så dåligt. Hoppas Emelie som tog studenten idag blev nöjd med den iallafall!

Har rensat lägenheten på lite skräp idag. Lika bra att ta i tu med det så att det underlättar lite när man ska flytta. Man spar ju alltid på så mycket skit som man ändå aldrig använder. Hittade en "smink bok" som jag gjorde när jag var ca femton, sexton år. Herregud...till vilken nytta? I morgon ska min mamma komma hit och titta på lägenheten. Jag hoppas hon kommer tycka att den är fin..iallafall att den kommer bli det när allt är klart. Just nu är det mest dammigt och stökigt där. Det Petter och jag själva ska fixa är:

1. Måla hall
2. Lägga golv i köket
3. Lämna in köksluckorna på omlackering
4. Måla eller tapetsera vårt sovrum
5. Lägga golv i vårt sovrum

Som tur är har jag en mycket snäll storebror som ska hjälpa oss att måla hallen när han kommer till midsommar och hälsar på.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback