Tänker på julen

Måndag igen..oj oj oj va tiden går fort. Snart är det jul.....
Har faktiskt redan börjat tänkt lite på julklappar, brukar vara riktigt sen med det annars men i år har jag startat i tid. Känns skönt! Har beställt lite och även fått hemma lite saker idag som jag beställt sen förut.

Det här året ska vi fira jul med Petters pappa och hans familj i Dalsland. Det är första året för mej som jag ska fira jul utan min mamma och pappa och det känns lite konstigt faktiskt. Under alla år så har jag iallafall varit hemma någon gång under dagen och ätit julmiddag. Men så blir det alltså inte detta år. Det ska ändå bli kul att fira med Petters familj och se hur dom gör under julen med traditioner och allt. Jag tänker på den dagen när man själv ska ha bjudning hemma vid jul... Shit hur ska det gå???????????? Jag som inte är speciellt duktig på där med julmat....usch det lär nog dröja innan jag tar över allt ståhej.

Nu har vi äntligen bytt däck på bilen. Lite strul blev det ju allt igår... När vi hade tagit bort ett däck insåg vi ju såklart att plastringarna som ska sitta i däcken inte fanns i garaget hos mina päron så som vi hade trott, utan att det låg fint uppradade på vinden hemma i Fagersta. Väldigt smart att lägga dom just där men vi trodde väl att det skulle komma bort i röran annars.....Så det var ju bara att åka iväg hem med pappas bil och hämta dom. Det är ju inte speciellt långt men ändå....så kul är det inte att åka bil fram och tillbaka. Pappa tyckte det var bra att vi yngre oxå kunde glömma saker ibland. Om han bara visste....

Idag efter jobbet var jag och fikade med min kollega som fortfarande är sjukskriven och den "gamla" kollegan som nyligen slutat. Det var trevligt men mest jobbsnack blev det ju såklart!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback