V.38

V.38

Bebisen förbereder sej på att födas. 92 % av alla barn föds någon gång mellan vecka 38 och 42. Bebisen väger ca 3,1 kilo och är omkring 47 cm. Barnets sparkar och knuffar blir färre i takt med att barnet växer.

("På smällen, från A till Bebis" Svin bra bok)

Endast 4 arbetsdagar kvar... ! Det händer lite saker på jobbet nu. Jag ska vara borta från jobbet i 1 år, lite mer och Maud, min kollega har fått ett nytt jobb så min andra kollega Pia kommer dra ett tungt lass i höst med två helt nya kollegor. Hon tycker väl inte att det är så jätte kul direkt. Vem som får mitt vikariat vet vi inte ens och det kommer heller inte bli klart innan jag går hem på fredag så vi har varit tvungna att leta vikarier med blåslampa idag. Man tycker ju att det är sånt här som chefen ska fixa och att jag skulle bli föräldraledig var ju inte direkt någon hemlighet. Ingen framförhållning alls....Känns lite trist att lämna jobbet när ingenting är fixat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback