Bullbak

Idag har jag bakat. Blev riktigt goda bullar. Jag är ju inte så duktig på det där med bakning så i tisdags när jag skulle baka så var margarinet och mjölken för varm så jästen dog!!! Petter smakade på bullarna då och sa lite försiktigt "det här var ju inte sååå gott"... Men idag smakade det minsann mumsigt... Mamma var här för att hjälpa mej med Line men Line sov under hela tiden vi bakade så hon hjälpte mej lite med bullarna istället!

Line blir bättre och bättre men hon har inte velat äta så mycket idag. Tur att hon har lite hull...gullunge!

Jag längtar verkligen ut nu efter en vecka då man mest varit inomhus. Saknar mina kvällspromenader som det inte blivit så mycket av nu när Petter jobbat. Men i morgon ska jag och Line ut på en promenad iallafall och på kvällen kommer Lisette, Sofia och kanske Linda och Maja hit. Vi ska kolla på melodifestivalen som jag verkligen hoppas blir bättre än förra lördagens.

Nu ska jag laga till fredagens käk. Pasta och pesto!! Sen blir det en ensam kväll framför teven.
37461-436

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Å, va gott med nybakta bullar.
Baka bullar kan vara lite klurigt.... Har gjort det på jobbet några gånger och mjölet tycker jag är det svåraste... så att man inte får i för ycket så att dom blir torra...

Trevlig helg!
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback