Bästa betyg!

Föreläsningen idag var så bra!!! Skratta så mycket att tårarna rann och magen värkte...

Claes Schmidt föreläste som Sara Lund, han är transvestit och det var helt underbart att få höra henne/honom. Föreläsningen handlade om fördomar och att det är vi själva som skapar dom, vad är onormalt? vem är det som bestämmer vad som är det? varför tycker vi som vi gör? varför är mångfald viktigt?

Verkligen tänkvärt och jag kan ju redan säga att fast jag trodde att jag inte hade fördomar så har jag det....

Men jag ska jobba på det!!! :-)

Tog en promenad med Nemo nu på kvällskvisten....stannade till vid vattnet vid hembygdsgården på vägen hem så han fick simma lite. Han visar ju så tydligt vilken väg han vill gå...skogsstigen vid lasarettet är en favorit....

I morn är det fredag och jag slutar tidigt. Petter jobbar så jag, Line och Nemo drar till skinnsberg efter jobbet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback