En liten ängel...

37461-231

UNDERBART väder idag! Man längtar bara ännu mer till sommaren!

Skulle ha fikat med Linda idag men hon hade missat att hon skulle iväg på ett kalas så vi ska ses i morgon istället. Så jag tog med mej Petter på en fika istället. Vi satt ute och njöt av värmen. Vi var in och kollade lite på tapeter oxå. Vi ska sätta upp tapet på garderoberna som vi har i hallen och det fanns ju bara så mycket snyggt att välja mellan. Svart med silvriga blommor lutar det åt. 

Blev bjuden på en arabisk fest på lördag. Vi har en arabisk man som jobbar hos oss några timmar på förmiddagarna nu ett tag framöver. Som språkligt stöd för våra arabiska barn. En mycket trevlig man som jag dessutom haft som förälder. Iallafall så berättade han idag att hans fru ringt och att hon gärna ville att jag skulle komma på en fest, bara kvinnor och arabisk mat. Jag svarade att jag skulle till västerås på lördag, och det är ju sant men även om jag hade varit ledig så hade jag inte tackat ja...  Känns inte som att jag skulle vilja spendera min lördag hemma hos dom på en arabisk fest. Inte för att jag tidigare varit på en sådan men jag kan tänka mej att jag inte skulle passa in. Kände mej taskig som tackade nej och han såg lite besviken ut.  Kall och stel svensk- jag???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback