Låååång....

....dag idag. Lite trött i skallen nu!!! Ska sätta mej framför tv snart med en god sallad som Petter håller på att fixa...gulligt värre...han ska inte ha nåt själv men gör i ordning till mej!!!! Jag har det bra!!!! :-)

Idag har vi suttit flera stycken från olika förskolor och diskuterat "matte". Vi har ju alltid jobbat med matte med våra barn utan att vi kanske tänker så mycket på det men "matteprojektet" är ett sätt att få lite tips och ideer om hur man kan jobba. Böckerna vi fick läsa gav kanske inte så mycket med diskussionen idag desto mer...

Idag var Line med sin förskola till Biblioteket. Efteråt gick de ner till Vilhelminaparken och alltså förbi mitt jobb. Vi var ute på gården så jag gömde mej när jag såg henne sitta i vagnen. Tänkte att de kanske skulle bli fel om hon såg mej. När de kom ner till parken såg jag hur hon tittade upp mot mitt jobb. Hon vet ju att jag jobbar där eftersom hon varit där flera gånger. Tillslut såg hon mej och började vinka.... "mamma"........... hon ville springa upp till mej men blev inte ledsen när hon inte fick. Hon tittade upp lite då och då, vinkade men lekte sen glatt vidare. Stolt blev jag över henne...men det kändes ändå lite i mitt hjärta att jag "inte fick" gå ner till henne...att hon var där med andra vuxna och jag med andra barn. Ibland känns det lite märkligt att lämna bort sitt eget barn och ta hand om andras.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback